lördag 21 januari 2012

Slut på TANTVARNING!!!


Att ha ADD/ADHD innebär inte bara att allt är negativt. 

Det jag verkligen fastnade för som min läkare sa till min man:
"Du är en lycklig man som gift dig med en  kvinna som har ADD/ADHD. Hon kommer ALDRIG bli TANTIG!"

En tjej som har ADD eller ADHD vill alltid ha nya utmaningar, tränar gärna, hittar nya influenser. Läkaren menade att om Jocke vill börja med glidflyg om sisådär tjugo år så kommer jag antagligen skrika "JAAA".

Det är jag så att jag alltid försöker hitta nya utmaningar eller sysselsättningar. 
 Just nu har jag börjat på Zumba och tränar även löpning för att kunna springa ett längre lopp i vår.


Man blir ju aldrig för gammal för att lära sig nya saker. Eller hur!!!


2 kommentarer:

  1. Hej! Nä, precis det tror jag också, vi blir aldrig tantiga! :-) Jag kan nog uppfattas som väldigt annorlunda än många av mina barns kompisars mamma. Jag skämtar och vågar vara barnslig på ett sätt som andra nog passar sig för när de är i min ålder (41 år). Min flicka säger ofta "Så här är nog ingen annan mamma" och det menar hon på ett positivt sätt. Att jag är så är tack vare min Adhd.

    Duktig du är som börjat springa! Jag skulle aldrig klara en sådan typ av träning för min fibro sätter stopp för det men promenader gillar jag så jag går hellre än åker buss (har ej körkort).

    Hoppas du får en härlig och bra helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Haha... Jaa, det stämmer det där. Bilderna är ju för häftiga alltså.
    Bra att du ser det positiva i ditt funktionshinder. Se det som en tillgång, brukar jag säga. Då klarar man av det lättare när det väl kör ihop sig. Kram Stina

    SvaraRadera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥