tisdag 3 januari 2012

Jag har ADHD-ADD

Jaha, igår konstaterades det då slutligen, eller ska jag kalla det inledningsvis, att jag har ADHD. Eller som vissa kallar det ADD.
Efter att ha levt i ovisshet, med depressioner och ångest i 38år ska jag nu leva mitt resterande liv med en diagnos.

Vad tycker jag om det? Jag vet inte. Inte än i allafall. Just nu är mitt inre en enda röra, vilket det visserligen varit under många år, men nu ska röran benas ut, med hjälp av Feng shu. Jag ska rensa i röran. Lära mig leva mer strukturerat, avsluta vad jag börjat på.

Följ med på min resa, en sak som är säker, du kommer lära dig massor om ADHD, speciellt för vuxna, för det verkar vara ett oskrivet kapitel. Men det tänker jag sätta stopp för.

bild lånad på nätet

6 kommentarer:

  1. Yeah! Go Add Cilla Go! Mänskligheten behöver nya perspektiv hela tiden-vare sig det är Adhd lr något annat. Det kan inte skada med mer förståelse för andra människors realiteter.

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag lite nyfiken. Vad menar du med att du har ADHD men att de flesta säger ADD?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Viveca!
      Kul att du hittat hit. Jag kanske har förklarat otydligt. ADD är en ADHD diagnos fast jag saknar "H" dvs den hyperaktiva delen. I stället vänder jag min energi/ångest/ledsamhet/ilska inåt. Titta gärna in på min sida http://addcilla.blogspot.com/p/vad-ar-add.html där jag förklara lite om ADD utifrån mitt och andras perspektiv.

      Cilla♥

      Radera
    2. Tack för länken.
      Jag är nyfiken och vill veta mer om vad just ADD innebär. Har en son på 20 år som har diagnosen "Genomgripande störning i utvecklingen". För att slippa förklara för dem som inte är insatta säger vi helt enkelt att det är Aspergerproblematik. Vilket ifs inte är helt sant. Men jag misstänker att han har ADD då han har koncentrationssvårigheter och långt ifrån hyperaktiv. Tyvärr så är det inte fastställt och jag vet inte om det blir det heller. Men det skulle ju vara bra för honom. Vi får väl hära med psykiatrin om de kan göra en utredning.
      Viveca

      Radera
    3. En utredning i ADHD/ADD är nog en bra början. Vet inte helt vad Asperger innebär men det är ju möjligt att man kan ha båda. Många lider av flera diagnoser.
      Hoppas ni får den hjälp ni behöver.
      Cilla

      Radera
    4. Hej. Jag har också precis fått min diagnos.
      Jag är 51 år och har fått diagnosen ADHD.
      Två av mina barn har också ADHD.
      Vilken bra blogg du har.

      Radera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥