fredag 3 februari 2012

Huvudbry



Nä, bli inte oroliga! Jag hör inga röster i mitt huvud, men ibland får jag idéer! Lite väl många idéer. Samtidigt!

Senaste dagarna handlar tankarna om vad jag ska göra framöver. Hmmm, det skiftar väldigt kan jag säga. Varje morgon känns allt bra, jag får nya idéer och känner mig stark och säker på vad jag kan och vill.
Under dagen blir det rörigare och rörigare i skallen, andra tankar hoppar in och stökar till det. Jag vet inte vad jag kan, vad jag vill och vart jag ska. Inte någonting, jag blir ledsen och irriterad och ångesten kryper sig på. Suck!

Ena dagen vill jag jobba hemifrån, det skulle kännas skönt när jag mår dåligt. Sitta och sy, pyssla, renovera. Tanken är att jag ska sälja sakerna i en webbutik samt stå på mässor mm. Just nu känns detta som det bästa alternativet.

Andra alternativet är att hitta ett jobb i en butik. Har ju tidigare både haft egen inredningsbutik samt varit butikschef i klädaffär. Tyvärr är det dåliga arbetstider samt ganska dåligt betalt. Suck!

Tredje alternativet är att fortsätta på min bana inom Idrott och Hälsa. Jag är ju utbildad Idrottstränare samt Friskvårdskonsulent.  Jsut nu känner jag mig inte så pigg på att försöka inspirera andra, men vissa dagar kan jag bestiga Mount Everest! Kanske läsa till Kostrådgivare eftersom jag tycker det är intressant och vill hjälpa andra.

Fjärde alternativet är Trädgård. Jag jobbade som trädgård och parkskötare innan jag blev arbetslös i höstas. Det är kul men jag har ingen längre utbildning, då behöver jag läsa och de utbildningarna kostar för mycket. Grrrrr!

Femte alternativet...JA, det ploppar nog upp i huvudet när som helst.

Under tiden hjälper jag en väninna med en fin butik att ordna en tävling på min andra blogg. Tryck på texten under bilden så kommer du till tävlingen:

Bohemian Vintage




1 kommentar:

  1. Ja, det är svårt att veta vad man vill ibland. Jag är ju i samma sits. Väldigt jobbigt och stressande är det att inte veta. Önskar ibland att jag bara skulle vakna upp och upptäcka att jag fortfarande jobbade på det ställe där jag trivts bäst. Då var jag civilanställd assistent inom Försvarsmakten. Det var en väldigt bra arbetsplats med struktur och tydliga ramar som passade mig bra. Där jobbade både jag och min man, svärmor, svärfar, svåger och mina bästa två vänner. Flottiljen lades ned och det var så synd.

    Hoppas du kommer underfund om vad du vill göra snart!

    Kram!

    SvaraRadera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥