måndag 14 januari 2013

Fortsätt kämpa!

lånad på nätet
Alla vi som begåvats med NPF vet att energin skiftar från dag till dag och ibland från timme till timme. Det är så lätt att vakna upp, hoppa ur sängen och slå sig för bröstet. "Idag ska jag få massor gjort"

Två timmar senare sitter jag i en stor röra på golvet med minst tre påbörjade projekt, datorn, TV:n och radion igång och vet inte riktigt vad jag håller på med. Känns det igen?

Energin tar slut, jag bryter ihop, tappar tron på mig själv. Blir irriterad på de runt omkring mig, oftast min man, för att han inte hjälper mig. Fattar han inte att nu MÅSTE vi städa!!! 
Barnen tycker oftast att det är kul med nya projekt, vare sig det är städning eller inte. Detta i sin tur leder oftast till ännu större oreda....
lånad på nätet
Men hallå! Det var ju jag som var stark och hade energi i överflöd. Hur kunde det bara förvinna???
 Jag som hade målet klart för mig när jag steg upp, eller målen. Inte bara ett utan tre-fyra-fem....dessutom kläcker min kreativa hjärna nya projekt hela tiden. Så listan på "att-fixa-innan-dagen-tar-slut" är kilometerlång.
lånad på nätet
Fast jag vet är det lika svårt varje dag. Jag sätter för höga mål. Men om jag inte gör det då?
Vart hamnar jag då? På sängkanten?

2 kommentarer:

  1. Åh, känns igen! Jag har ADD/Bipolära begåvningar...! Jag tar mediciner som får mig mer i balans men nu har jag beslutat att pausa Concertan för att se hur jag mår. Gillar inte de läskiga biverkningarna. Att ha massor med ideer och sen plötsligt inse att man inte orkar göra klart...jobbigt. Det enda vi kan göra är att komma igen och komma igen. Hela tiden. Kämpa. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Cecilia....
    Vilken underbar blogg och det är ju precis som om det skulle kunna vara lilla jag som sitter och skriver i din blogg, speciellt det här inlägget!!!;D Känner igen mig något kolosalt (eller hur man säger)

    Vi utreder min äldsta dotter just nu och förmodligen är det så att hon har ADD, därför hittade jag din blogg när jag sökte på ADD. oc

    Jag har alltid sagt att jag känner mig lite "annorlunda", men på 80 talet fanns inga begrepp, så jag var tvungen att känna mig lite dum i huvudet istället... En lärare sa att jag skulle jobba med Bolibompa, för jag tyckte inte det var nödvändigt att lyssna och förstå vad som sas på lektionerna, enligt han..

    Jag förmodar eller jag vet att jag också har ADD och ska be dem utreda mig med... Skönt att ÄNTLIGEN efter 34 år känna igen sig i någonting, så nu ska jag läsa och lära känna mig själv! ;)

    SvaraRadera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥