onsdag 16 januari 2013

Att komma ut

Idag bestämde jag mig för att inte dölja min natur längre. Jag tog steget och startade en Facebooksida för AddCilla. Gå gärna in och gilla den.
 Så får du kortfattad och rolig information om mitt liv med ADD.
Det är ju inte alltid så lätt och koncentrera sig/mig. Detta är oftast ett problem när jag som nu har en uppgift att fixa på utsatt tid.
Jag läser just nu en distanskurs i Trädgårdshistoria och denna vecka har jag hemtenta. Jag ska skriva svar på tre större frågor och de ska vara runt 7000-8000 ord var.

Givetvis blir sonen sjuk och måste var hemma från skolan. Så samtidigt som jag ska hitta information i femtioelva olika böcker och på internet så ska jag lyssna på TV:n med hysteriska figurer eller hjälpa till att få igång program på datorn. Sedan ska det bres mackor, blandas saft och och poppas popcorn. Givetvis ska hunden ut och kissa stup i kvarten och telefonen ringer.
Vad höll JAG nu på med????


Ja, just det  Italienska renässansträdgårdar. Att hitta tillbaka till vad jag började med är en av sakerna jag har mest problem med, som ni vet. Detta har jag skrivit om här.

Kanske går det bättre idag. Sonen är mutad med Transformersfilm och kokostoppar. Kaffet är nybryggt och jag...ja, jag sitter och  bloggar....

Ha det så bra i vintervädert!

ps. Ikväll blir det Zumba för koncentrationsförmågan ;-)

1 kommentar:

  1. Hej Cilla!! Åh vad jag känner igen mig i dig! Bara så. Kul att du pluggar om trädgårdar, spännande. Jag tycker mkt om att pula i min trädgård, rosor är min nya passion men ack så svårt för vi har sandblandad jord här...mest sand. Tack för puschen på min blogg. Jag ska plugga! Vi hörs igen. Jo bra att du går ut på facebook. Jag går in där. Så får du se vem jag är...! Jag har några grupper där med. Liksom du så engagerar jag mig i det jag brinner för. Kram!

    SvaraRadera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥