fredag 16 mars 2012

Att leva som man lär

Det är inte alltid så lätt att "leva som man lär".

Jag kämpar på med mina svagheter och de är långt kvar till "MVG".

Det betyder inte att jag inte har förstått "uppgiften"

Varje dag finns det flera uppgifter som behöver utföras, av vanliga "icke-bokstavs-männikor" kallade RUTINER.
Och RUTINER betyder tråkigt, i mitt ADD-liv.

Jag ska plocka undan efter mig. Ja, jag vet! Självklart tycker vissa...

Jag ska diska....hm, men engångstallrikar och engångsbestick då?
Kläderna måste till tvättkorgen och sedan tvättas...det betyder att jag måste förflytta dem från stället de ligger på, (läs; golvet) till tvättstugan...Suck!
 Dessutom ska det eter tvätt, hängas upp och vikas. Ve, den i min familj som köper kläder som behöver strykas.
 Dessutom ska vi ha mat. Vi betyder fyra stycken, fyra tvÃ¥benta och fyra fyrbenta.
Att laga mat betyder att det måste finnas något i kyl eller frys att tillaga, dessutom ska det finnas tillbehör i form av nyttiga grönsaker och dryck.
Självklart för vissa, men jag har liksom inte fått den där "storhandlings-och planeringsgenen" som alla andra tycks fått????


Som jag har skrivit innan mår jag bra av att röra på mig, inte bara mellan symaskinen och datorn, utan ut i friska luften. Konditionsträning får min vilsna och rastlösa själ till att lugna sig.

Ibland så pass att jag kan göra en liten planeringslista eller inköpslista. Fast ofta räcker inte energin till att följa den.

SUCK!!!!

1 kommentar:

  1. Hej... bra skrivet. Skönt o läsa om andra som känner likadant. Väntar på att utredningen ska börja, om ADD. Är nästan hundra på att jag har det o känns att livet blir bara svårare o svårare för varje dag som går�� Förstod att du har två barn? Hur gamla? Jag har en snart 5 åring o en 8 åring... e sååå tufft��

    SvaraRadera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥