lördag 14 april 2012

Trött men glad


Trött men mycket glad efter att ha arbetat min första vecka på nya jobbet. MASSOR med nya intryck, nya saker att lära sig och nya människor att lära känna. Men såååå kul!

Allt har fungerat över förväntan, både på arbetet och hemma. Vi har lyckats få ordning på hämtning och lämning på dagis trots omöjliga buss och tågtider. Det tar mig tex 1 timme att ta mig till arbetet på morgonen men på kvällen tar det 2timmar och en kvart att åka kommunalt! Inte konstigt att folk kör bil istället. Skulle nog också gjort det om inte bensinen vart så förbaskat dyr!

Så för mig, den mycket kvällströtta mamman, blir det nu tidiga kvällar.

På jobbet har jag funderat på om jag ska berätta om min ADD, men bestämt mig för att vara tyst, så länge allt känns bra. Jag har lyckats hålla alla beställningar i huvudet och så länge kunden är nöjd är jag nöjd.
För övrigt har ju nästan alla mina arbeten fungerat, där är jag ju endast för att jobba. Jag slipper hålla ordning på allt annat, barn, djur, mat, tvätt mm. Fokuseringen är på 100% på kunden och det jag gör för tillfället.

I helgen ska jag njuta av att träffa familjen och vara i trädgården. Hoppas ni läsare också får en fin helg!



3 kommentarer:

  1. Åhh, vad roligt att veckan har gått så bra! :-) Synd bara att restiden blir så lång. Är du en sådan som kan slappa på bussen/tåget eller är du som jag som tar in alla intryck av samtal hos medpassagerarna och samtidigt håller stenkoll på hur chauffören kör? Skulle aldrig kunna slappna av o sova på en buss eller ett tåg...

    Hoppas du får en riktigt fin helg! Här snöar det för tillfället... aprilväder kan man aldrig lita på. ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Heja dig! Vad roligt att det har gått så bra. Jag håller med om det där med jobbet, jag är likadan. På jobbet finns det ramar för hur, var och när jag ska göra saker på ett helt annat sätt än hemma. Och alltså flyter det på rättså bra...

    Hemma är en annan femma ;)

    Ta hand om dig och hoppas att den kommande veckan blir minst lika bra!

    SvaraRadera
  3. Nu såg jag att du hade svarat på mitt blogginlägg, tusen tack! :)

    Jag inser också att en diagnos kan både hjälpa och ställa till det... Dock känner jag att jag under det senaste året har gjort så många insikter om mina svårigheter att jag snart inte kan hitta fler. He, he.. Rent önsketänkande kanske, men o andra sidan så har jag hittat så många stora problem som jag har börjat jobba med och som eventuellt kan förklaras med en ADHD-diagnos.

    Jag inser hur lyckligt lottad jag är som har en psykologkontakt som fungerar suveränt bra och där jag kan jobba på ordentligt. Det är tack vare det arbetet där som jag nu är på gång för en ADHD-utredning!

    Igen, ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera

Berätta gärna att du varit här. Alla kan skriva,har du ingen egen blogg, tryck anonym om du vill lämna en rad ♥